Kamis, 08 Desember 2011

Mengontrol Hati...

Kelembutan hati dan ketenangan jiwa hanya dapat dirasakan diri kita sendiri, mulailah dengan belajar sabar dalam menghadapi sesuatu yang terjadi pada diri kita jangan pernah menyerah dan putus asa dan jangan pernah kita untuk mengakhiri segala sesuatu dengan melakukan hal yang tidak baik yang dapat merugikan diri kita sendiri dan mempunyai dampak negatif.


Belajarlah untuk menyelesaikan segala sesuatu masalah dengan kesabaran dan ketenangan jangan menyelesaikan masalah dengan hati yang ragu dan bimbang serta emosi yang tidak dapat kita kontrol.Yang menilai itu bukan kita tapi orang yang disekitar kita dari apa dan hasil masalah yang kita selesaikan orang akan berpendapat baik bila keputusan yang kita ambil baik dan orang akan berpendapat buruk bila yang kita petuskan itu buruk pula.

Kontrollah sikap dan prilaku kita dalam mengambil keputusan pada maslah yang kita hadapi belajarlah untuk tenang dan emosi yang stabil jangan pernah mengambil segala keputusan yang mempunyai dampak yang tidak baik bagi diri kita dan orang yang ada disekitar kita. (ard)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar